bunuizledinmi.com





Boyz N the Hood’a Bir Bakış: Karakter Stereotipleri ve Eleştirel Analiz





0 views
02 Haziran 2021 - 17:35




[ad_1] Boyz N the Hood, medyadaki ırk ve cinsiyet meseleleri merceğinden eleştirel olarak analiz edilebilecek klasik bir Afrikalı-Amerikalı filmi. Filmi böyle bir mercekten izlerken ilk fark ettiğim şey, film boyunca sokakta ve mahallede bulunan genel işaretlerin kullanılması oldu. Bu işaretler, bu küçük çocukların büyüdükleri mahallede gittikleri yolları görsel olarak pekiştirdi.

En ilginç film analizleri nelerdir? Film analizleri ne kadar gerçekçi?

Örneğin, Boyz N the Hood temasıyla doğrudan ilişkili olan kasvetli istatistiklere sahip bir başlık kartından hemen sonra, caddede bir uçağın üzerinden geçtiği kırmızı bir “dur” işaretinin açılış resmi vardı, sanki geri kalanını kastediyormuş gibi. dünya hala çocukların bu mahallede yaşadıkları sorunları umursamıyor.

Çocuklar okula giderken ya da okuldan dönerken yapılan iki çekimin arka planında “tek yönlü” bir sokak tabelası da vardı. Ayrıca cesedin hemen önünde parlak kırmızı bir “Yanlış Yol” işareti vardı ve işlenen suçun işleri yapmanın doğru yolu olmadığı mesajını veriyordu ve ayrıca bu çocukların bir As olduğuna dair ince bir görsel ipucu veriyordu. seni hayatta yanlış yola sürükler. Üstüne üstlük, yazar ve yönetmen, seyirciye bu filmdeki ve gerçek hayattaki bu tür senaryoların dikkatimizi hak ettiğini belirtmek için sarı bir polis bandı yapıştırılmasını ayarladı; Ancak filmde çocuklar, sonraki birkaç sahnede Trae’nin öfkesini kaybetmesine neden olan uyarı bandını görmezden gelir ve ona dikkatli olmayı öğreten babasına gönderilir ve sonunda onu olabilecek bir yola sokar.

Bu filmde gösterilen ve tekrarlanan tüm uyarı işaretlerinin üzerine çıkmak, bu mahallede yaşamak ve hayatta kalmak için tek bir yol, yanlış yol olduğunu gösteriyor. Filmin sonuna doğru, Ricky’yi öldüren adamların cesetlerinin yanında, Çıkış kelimesini vurgulayan başka bir işaret vardı. Ancak, filmin en sonunda, Trae’nin Atlanta, GA’daki Morehouse Üniversitesi’nde üniversiteye gittiğini belirten, canlandırıcı bilgiler içeren bir başlık kartı görmekten memnun oldum. Sokak işaretleri, istatistikler ve yazılı bilgilerin kullanımı her zaman bu filmde olmuştur. Onlara daha önce hiç dikkat etmemiş olsam da, genç bir kızdan beri bu filmi farklı aşamalarında izlediğimde bu bölgede büyüyen bu adamlar hakkında ruhuma bu güçlü mesajın damgalanmasına hizmet etmiş olabilirler. hayatta.

Şimdi bu hafta gördüğüme göre, ilkokul çağındaki bir öğrencinin siyah beyaz bir polis arabası gibi görünen bir şeyin önünde elleri havada beyaz tişörtlü renkli bir adamı tasvir ettiğini görmek beni üzdü. Bu film 1991’de ve neredeyse 25 yıl sonra 2015’te çekildi. Siyah adamlar, vücutlarının üzerinde veya yakınında silah olmadan ellerini havada tutarken bile polis memurları tarafından profillendirilmekte, vahşice taciz edilmekte ve öldürülmektedir. Bu acıttı.

Bu filmdeki ele alınabilir klişelerden biri, Kızılderili teriminin, Amerika’nın ilk yerleşimcileriyle ilgili terminolojisini Kızılderili halkına göre yeniden ifade ederek talihsizliğini hemen düzelten beyaz bir Amerikalı öğretmen tarafından dil sürçmesi olarak kullanılmasıdır. .

Bu filmde ölümsüzleştirilen başka bir klişe, bu filmde kendi sözleriyle Trae gibi “zencilerden” nefret eden bir Afrikalı-Amerikalı polis olarak tasvir edilen kendinden nefret eden siyah adamdır.

Bu filmde gün ışığına çıkan başka bir tema, yetişkin hayatı boyunca tekerlekli sandalyede olan Küçük Chris gibi fiziksel engelli insanlara odaklanıyor. Samimi bir hayal kırıklığı ifadesiyle sadece tek bir kelimeden oluşan “Mannn …” diyaloğu, Küçük Chris’in geri kalanını gördüğü sahnede olduğu gibi, fiziksel olarak zorlanan insanların bir görev sırasında hareketli ve sınırsız kişiler tarafından nasıl korunduğunu gösterir. arkadaşlarından biri Ricky’yi öldüren adamları aramak için yola çıkar.

Bence Hintliler medyada hala basmakalıp bir şekilde Hintliler olarak anılıyor. Ancak, kendinden nefret eden siyah adam klişesinin bugün geçmişte olduğundan daha az korunduğunu düşünüyorum. Bununla birlikte, kendinden nefret eden siyah adam klişesinin yerini, siyah erkeklerin klişeleşmiş özellikleri hakkındaki diğer klişeler aldı; bu, siyah erkeklerin ele alınmadığı takdirde kendilerinden nefret etmelerine veya kendilerini değersizleştirmelerine neden olabilir.

Ne de olsa, filmlerdeki haydutların genellikle, çetedeki gençler gibi küçük Afrikalı Amerikalılar tarafından tasvir edilen Hood N the Hood’daki klişe rollere benzer şekilde, insanlara acımasızca saldıran şiddetli Afrikalı Amerikalı ve / veya azınlık erkekler olarak tasvir edildiğini düşünüyorum. çocukken Ricky’nin futbol topundan.

[ad_2]

Borsa ile ilgili sitemize davetlisiniz.









PİYASALARDA SON DURUM
  • DOLAR
    -
    -
    -
  • EURO
    -
    -
    -
  • ALTIN
    -
    -
    -
  • BIST 100
    -
    -
    -

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.